mgr Justyna Wiśniowska

mgr Justyna Wiśniowska
Specjalizacja: Psychologia kliniczna, Psychologia rehabilitacji
Specjalizuje się w:
- diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej osób z uszkodzeniem OUN
- terapii PTSD, traumy i zdarzeń kryzysowych,
- leczeniu zaburzeń lękowych, zaburzeń nastroju,
- terapii osób doświadczających choroby, niepełnosprawności oraz ich rodzin/opiekunów.
Wykształcenie:
- 2010 – 2015 – Uniwersytet Warszawski, Warszawa, magister psychologii (specjalność akademicka: neuropsychologia kliniczna, psychologia rehabilitacji),
- 2015 – 2019 – Uniwersytet Warszawski, Warszawa, studia doktoranckie (Katedra Neuropsychologii),
- 2016 – Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS, Warszawa, Psychologia Kryzysu i Interwencji Kryzysowej, studia podyplomowe,
- od 2017 – obecnie – Uniwersytet Humanistycznospołeczny SWPS, Warszawa – Szkoła Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam między innymi w:
- Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii w Zagórzu – Ośrodek Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej,
- Młodzieżowym Ośrodku Psychoterapii i Psychoprofilaktyki MOP w Warszawie,
- Samodzielnym Centralnym Publicznym Szpitalu Klinicznym w Warszawie – Klinika Neurochirurgii,
- Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie – II Klinika Neurologiczna.
Dodatkowe szkolenia w zakresie psychologii klinicznej/psychoterapii:
- 2014 – Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych, Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego,
- 2016 – Program stażowo-szkoleniowy: Pomoc Psychologiczna i Profilaktyka dla młodzieży – Młodzieżowy Ośrodek Psychoprofilaktyki i Psychoterapii MOP,
- 2017 – Stosowanie i interpretacja MMPI-2, Pracownia Testów Psychologicznych PTP,
- 2018 – Część I Szkolenia podstawowego w zakresie terapii EMDR, Polskie Towarzystwo Terapii EMDR,
- 2018 – Trauma złożona w podejściu EMDR, Polskie Towarzystwo Terapii EMDR,
- 2019 – Część II Szkolenia podstawowego w zakresie terapii EMDR, Polskie Towarzystwo Badań nad Stresem Traumatycznym.
Dodatkowe szkolenia w zakresie neuropsychologii klinicznej:
- 2013 – Choroby neurodegeneracyjne: neuropsychologiczna diagnostyka różnicowa, Polskie Towarzystwo Alzheimerowskie,
- 2014 – Terapia funkcji językowych w schorzeniach neurozwyrodnieniowych Polskie Towarzystwo Alzheimerowskie,
- 2014 – Neuropsychologiczna diagnoza różnicowa wariantów choroby Alzheimera, Polskie Towarzystwo Alzheimerowskie.
Doświadczenie naukowe i dydaktyczne:
Projekty badawcze:
2017- obecnie – Kierownik projektu – Narodowe Centrum Nauki (Preludium 11) projekt badawczy pod tytułem Związek funkcji motorycznych i wykonawczych u osób w podeszłym wieku: analiza neuropsychologiczna treningu prowadzonego w paradygmacie podwójnego zadania.
Publikacje:
1. Wiśniowska, J., Kruszyński, M., Łojek, E. (2018). Trening osób z zaburzeniami funkcji poznawczych i ruchowych prowadzony w paradygmacie podwójnego zadania. W: M. Szepietowska, B. Daniluk (red.), Rehabilitacja neuropsychologiczna . Ujęcie holistyczne. Warszawa: Difin.
2. Roessler-Górecka, M., Mendel, T., Wiśniowska, J., Seniów, J. (2017). Neuropsychological characteristics of encefalopathy in Susac’s Syndrome – a case study. Neurologia i Neurochirurgia Polska, 51(2), 174-179.
3. Kruszyński, M., Chabuda, A., Wiśniowska, J. Czerwosz, L., Karwowska, D. (2015). Komputerowy trening funkcji ruchowych i poznawczych w paradygmacie podwójnego zadania. Ortopedia, Traumatologia, Rehabilitacja. 17(1), s. 56.
Prowadzone zajęcia dydaktyczne:
1. W ramach specjalizacji neuropsychologia kliniczna (Wydział Psychologii, Uniwersytet Warszawski):
- Nowoczesne technologie w diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej na oddziale rehabilitacyjnym (ćwiczenia),
- Nowoczesne technologie w diagnozie i rehabilitacji neuropsychologicznej – warsztat
Miejsce pracy: CKR Konstancin-Jeziorna