Zajęcia Grupowe

Zajęcia w grupie to zdecydowanie połączenia dobrej zabawy i ciężkiego treningu. Tego typu treningi mają wiele zalet, między innymi: Poznawanie nowych ludzi, którzy często stają się naszymi bliższymi znajomymi poza salą fitness. Zajęcia grupowe są dla każdego.

Ćwiczenia grupowe są też idealną formą zajęć dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z aktywnością fizyczną i nie za bardzo orientują się, jak powinien wyglądać ich trening. Ćwicząc pod okiem instruktora pozbywasz się konieczności opracowania planu zajęć i masz pewność, że przy ewentualnych błędach czy zaniedbaniach zostaną one na bieżąco skorygowane. To pozwoli Ci uniknąć kontuzji czy tracenia czasu na zastanawianie się nad kwestami typu: jak to zrobić, w jakim tempie ćwiczyć, jakie obciążenie dobrać, itp.

Ćwiczenia grupowe są dostępne w różnych stylach treningu. Jeśli Twoim celem jest poprawa układu sercowo-naczyniowego i utrata masy ciała, wybierz zajęcia aerobowe, takie jak aerobik taneczny, jazda na rowerze stacjonarnym, kickboxing lub aerobik stepowy. Wybierz trening siłowy, gimnastykę lub zajęcia z obozu dla początkujących, jeśli chcesz również poprawić swoją wytrzymałość mięśniową i siłę. Jeśli Twoim celem jest elastyczność, zajęcia rozciągające lub joga to dobra opcja.

Ponadto niektóre formy ćwiczeń, takie jak spin, joga i trening siłowy, korzystają z używania odpowiedniej formy. Jako nowicjusz możesz nie znać odpowiedniej formy, która zwiększa ryzyko obrażeń. Jednak na zajęciach instruktor sprawdzi cię na miejscu, w razie potrzeby poprawiając twoje położenie.

czytaj więcej

Ćwiczenia grupowe w CKR – Centrum Kompleksowej Rehabilitacji w Konstancin-Jeziorna to ćwiczenia w wodzie, które są połączeniem ćwiczeń rehabilitacyjnych i pływania. Zajęcia odbywają się w grupach do 10 osób, pod kierunkiem magistra fizjoterapii. Zajęcia prowadzone są na płytkiej wodzie z wykorzystywaniem sprzętu wypornościowego takiego jak: deski, makarony, hantle, pasy wypornościowe i inne. Dzięki temu uczestnikami zajęć mogą być także osoby, które nie potrafią pływać.

Ćwiczenia grupowe w wodzie – zalety i wskazania

Zalety ćwiczeń grupowych w wodzie:

  • odciążenie całego kręgosłupa i stawów kończyn dolnych i górnych
  • obniżenie tonusu (napięcia) mięśniowego
  • uzyskanie dodatkowego, wymuszonego ruchu mięśni oddechowych głównych i pomocniczych
  • opóźnienie czasu występowania zmęczenia z uwagi na zmniejszenie ciężaru ciała i impaktu
  • zwiększenie ruchomości i zakresu ruchu w stawach
  • zwiększenie elastyczności mięśni, ścięgien, więzadeł
  • zwiększenie siły mięśni związane ze specyfiką treningu – ćwiczenia są wykonywane w odciążeniu z oporem
  • zwiększenie wytrzymałości organizmu, poprawa koordynacji ruchowej i równowagi
  • zmniejszenie wrażliwości zakończeń nerwowych – działanie przeciwbólowe
  • uwalniane w trakcie zajęć endorfiny wpływają korzystnie na samopoczucie, likwidując napięcie i stres
  • wysmuklenie sylwetki oraz dodatkowo mobilizacji do kontroli wagi i pielęgnacji ciała
  • kontakty towarzyskie, dobra muzyka oraz relaks pozwalają na przyjemne spędzenie czasu

Ćwiczenia w wodzie są wskazane są dla osób:

  • po przebytych urazach np. złamania, skręcenia, zwichnięcia (wzmacnianie mięśni, zwiększanie zakresu ruchu unieruchomionych wcześniej stawów)
  • dotkniętych bólami kręgosłupa i stawów, ponieważ przez zmniejszenie patologicznego napięcia mięśniowego i rozluźnienie aparatu stawowo-więzadłowego możliwy jest bezpieczny i bezbolesny trening wzmacniający (w odciążeniu z obciążeniem)
  • dotkniętych niedomogami ze strony układu krążenia (o ile nie ma przeciwwskazań lekarskich), dla których wysiłek w wodzie jest zalecany z uwagi na ułatwione odprowadzenia krwi żylnej z części obwodowej do centrum, a także z uwagi na przyspieszenie zdolności resorbcyjnych niewielkich opuchlizn
  • dotkniętych niedomogami ze strony układu oddechowego (o ile nie ma przeciwwskazań lekarskich), dla których trening w wodzie to okazja do bardzo efektywnego angażowania mięśni oddechowych głównych jak i pomocniczych.
  • Dzięki wpływowi na psychikę ćwiczenia grupowe w wodzie wskazana są dla osób:
  • nie umiejących pływać (oswojenie, bezpieczeństwo, grupa)
  • przemęczonych, zestresowanych (wytwarzanie „hormonu szczęścia” endorfiny)
  • ze zmniejszoną wydolnością (możliwość indywidualnego regulowania intensywności zajęć)
  • sportowców (jako relaks, odprężenie, odmiana oraz szybsza odnowa biologiczna)

Usługa jest dostępna w filiach CKR:

Potrzebujesz pomocy?