Szkoła CKR
SZKOŁA CKR – SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY Z CAŁOROCZNYM INTERNATEM
W CKR – Centrum Kompleksowej Rehabilitacji oferujemy osobom niepełnosprawnym ruchowo lub z Zespołem Aspergera , czy Autyzmem naukę w Szkole CKR – Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym. Szkoła jest dostępna dla osób, które ukończyła szkołę średnią i posiadają pełną samoobsługę.
Dodatkowym atutem szkoły jest internat, dzięki któremu szkoła dostępna jest dla uczniów przez cały rok. Znajduje się ona w specjalistycznym Centrum Kompleksowej Rehabilitacji, które specjalizuje się w rehabilitacji narządu ruchu, rehabilitacji kręgosłupa oraz w operacjach ortopedycznych i chirurgii kręgosłupa. Każdy uczeń ma dostęp do rehabilitacji, fizykoterapii oraz zajęć w części rekreacyjnej: pływalnia.
Zalety edukacji w bezpłatnej Szkole Policealnej CKR
- Bezpłatny pobyt w internacie,
- Dostępna rehabilitacja i fizykoterapia
- Pełnometrowa pływalnia
- Zajęcia dydaktyczne realizowane są w małych, kameralnych grupach
- Wysoko wykwalifikowana kadra nauczycieli, wychowawców i specjalistów
- Zakwaterowanie w dostosowanych komfortowych warunkach: pokoje z łazienką i klimatyzacją, Internetem, tv oraz telefonem
- Dostęp do lodówki oraz mikrofali
- Stołówka dostępna dla uczniów
Zajęcia pozalekcyjne
- Zajęcia rewalidacyjno – ruchowe w Centrum lub na terenie Konstancina
- Zajęcia kreatywne
- Zajęcia sportowe
- Koła zainteresowań
- Kursy i szkolenia zawodowe i hobbystyczne
- Wycieczki
- Kursy języka angielskiego
- Integracje

Napisz do nas
Rehabilitacja dla uczniów
- Konsultacje z lekarzem ortopedą w ramach NFZ
- Codzienna rehabilitacja dostosowana indywidualnie przez lekarza prowadzącego, zgodna z wymogami historii choroby
- Możliwość rehabilitacji w basenie
- Rehabilitacja i fizykoterapia prowadzona przez najlepszych specjalistów ,w salach wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt
Udogodnienia CKR dla Słuchaczy
- Basen, sauna, jacuzzi
- Komora solno – jodowa
- Restauracja
- Sklepiki
- Bankomat na terenie CKR
- Lokalizacja blisko Parku Zdrojowego, tężni, a także punktów usługowych
Perspektywy zatrudnienia
- Administracja rządowa
- Jednostki samorządu terytorialnego
- Przedsiębiorstwa prywatne
- Organizacje społeczne i samorządowe
Warunki dla Kandydatów do Szkoły Policealnej CKR
- Niepełnosprawność ruchowa, niepełnosprawność sprzężona, Zespół Aspergera, Autyzm potwierdzone orzeczeniem
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego;
- Świadectwo ukończenia szkoły średniej;
- Wiek kandydatów od 18 do 22 lat;
- Norma intelektualna
Zakres rehabilitacji
- Rehabilitacja zawodowa
- Podstawę rehabilitacji zawodowej stanowi kształcenie zawodowe realizowane w ramach Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w 2-letniej Szkole Policealnej (posiadającej uprawnienia szkoły publicznej) kształcącej w zawodzie technik administracji.
Rehabilitacja leczniczo-usprawniająca
Celem rehabilitacji leczniczo – usprawniającej jest przede wszystkim
- podniesienie ogólnej wydolności i sprawności fizycznej, jako warunku wyzwolenia mechanizmów kompensacyjnych
- profilaktyka odleżyn, przykurczów, i zaników mięśniowych
- oddziaływanie miejscowe według zaleceń lekarskich
- zwiększenie samodzielności i niezależności fizycznej od osób drugich, poprzez ukształtowanie sposobów poprawnego używania właściwego dla pacjenta oprzyrządowania ortopedycznego;
- wdrażanie do aktywności ruchowej, celem nabycia nawyku samousprawniania
Zajęcia prowadzone są zgodnie z procedurami Niepublicznego Zakładu Leczniczo-Rehabilitacyjnego CKR. Proces rehabilitacyjny realizowany jest według wskazań lekarzy specjalistów i rehabilitantów, na podstawie elastycznego, indywidualnego programu usprawniania, ulegającego zmianom w zależności od stanu zdrowia podopiecznego.
Rehabilitacja społeczno-psychologiczna
Program rehabilitacji społeczno – psychologicznej, zgodnie z zamierzeniami Centrum, ma prowadzić do:
- rozbudzenia potrzeby: aktywności zawodowej i społecznej, rozwoju osobistego, podniesienia poziomu kwalifikacji zawodowych;
- przygotowania wychowanka do funkcjonowania w nowych, zmieniających się nieustannie warunkach życia, maksymalnej integracji społecznej;
- kształtowanie potrzeby udziału i czynnego uczestnictwa w korzystaniu z dóbr kultury;
- oddziaływania psychologiczne poprzez psychoedukację, psychoterapię indywidualną i relaksacyjną, zajęcia reedukacyjne realizowane są przez psychologa szkolnego.
Kadra pedagogiczna
- Kinga Kowalczyk – Ćwiek – p.o. Dyrektora SOSW
- Małgorzata Woźniak – wykładowca przedmiotów zawodowych
- Renata Hać – wykł przedm. zawodowych / opiekun internatu
- Julia Węglarz – psycholog
- Tomasz Radziewicz – wychowawca internatu
- Tetiana Posłuszna – opiekun internatu
- Jakub Olędzki – wykładowca przedmiotów prawnych
- Anna Kulczycka – pedagog / opiekun internatu
- Izabela Kuś – opiekun internatu
- Cezary Tomasz Szyjko – wykładowca przedmiotów prawnych
- Marta Rok – Dobrowolska – logopeda
- Katarzyna Tołłoczko – rehabilitant
- Dr Bogumiła Góralczyk – lekarz ortopeda
- Agnieszka Stodulska – wykładowca przedmiotów administracyjnych