Sauna sucha (fińska)

Zabieg polega na przemiennym przegrzewaniu i ochładzaniu całego ciała. Jest doskonałym czynnikiem hartującym i pielęgnującym ciało, sprzyjającym również leczeniu różnych dolegliwości (m.in. złagodzenia bólów mięśni). Na skutek zmiany temperatury (ogrzewanie i schładzanie ciała) dochodzi do wzrostu przemiany materii, zwiększonego wydzielania potu, oczyszczenia organizmu poprzez usunięcie produktów przemiany materii oraz toksyn, a także podniesienia tętna i przyśpieszenia oddechu. Ciepło wytworzone w ciele doskonale koi nerwy i uspakaja układ nerwowy, a także usuwa zmęczenie.

Zabiegi w saunie hartują organizm, poprawiają jego odporność immunologiczną. W saunie suchej temperatura wynosi ok. 90-100°C, wilgotność w pomieszczeniu to około 10%. Rozgrzane w piecu kamienie można polewać wodą, co powoduje wzrost wilgotności, nie temperatury.


Zalecamy następujące zasady korzystania z sauny:

  • z sauny nie należy korzystać bezpośrednio po wysiłku fizycznym, na czczo lub po zbyt obfitym posiłku. Należy odpocząć 15 – 30 minut zanim skorzysta się z sauny
  • kąpiel w saunie należy zażywać jedną lub dwie godziny po posiłku
  • przed kąpielą w saunie należy starannie obmyć ciało pod prysznicem. Następnie dokładnie wytrzeć się ręcznikiem (sucha skóra poci się szybciej)
  • w saunie należy rozłożyć ręcznik pod całą powierzchnią ciała. Następnie należy położyć się na dolnej lub górnej ławce lub usiąść w swobodny sposób (intensywne, ale krótsze ogrzewanie mniej obciąża serce i krążenie)
  • wypacamy się nie dłużej niż 15 minut – jest to czas wystarczający do ogrzania się i dostatecznego wypocenia
  • po wyjściu sauny należy schłodzić ciało zimnym prysznicem (prysznic należy zacząć od schładzania stóp, nóg i dalej w kierunku serca), chłodzenie ciała ma na celu wywołanie skurczu naczyń krwionośnych, poprawiając ich wydolność
  • po zabiegu zaleca się wypoczynek w pozycji siedzącej lub leżącej (ok. 10 – 15 min)

Zaleca się 2 lub 3 sesje w saunie wg zasad opisanych powyżej, każdorazowo należy schłodzić ciało (niedostateczne schłodzenie może wywołać ból i zawroty głowy oraz gorsze samopoczucie).

Zdrowy człowiek może korzystać z sauny dwa – trzy razy w tygodniu.

Po kąpieli w saunie należy uzupełnić płyny pijąc wodę mineralną lub soki (najlepiej pomidorowy ponieważ uzupełnia straty potasu).


Sauna sucha – godziny otwarcia:

  • dni powszednie: 7:00 – 11:15 oraz 17:00 – 22:00
  • weekendy: 9:00 – 21:00

Cennik sauny


Sauna sucha

Usługę świadczy:

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje.