Ćwiczenia grupowe w wodzie

ćwiczenia grupowe w wodzieĆwiczenia grupowe w wodzie są połączeniem ćwiczeń rehabilitacyjnych i pływania. Zajęcia odbywają się w grupach do 10 osób, pod kierunkiem magistra fizjoterapii. Zajęcia prowadzone są na płytkiej wodzie z wykorzystywaniem sprzętu wypornościowego takiego jak: deski, makarony, hantle, pasy wypornościowe i inne. Dzięki temu uczestnikami zajęć mogą być także osoby, które nie potrafią pływać.


Ćwiczenia grupowe w wodzie – zalety i wskazania

Zalety ćwiczeń grupowych w wodzie:

 

  • odciążenie całego kręgosłupa i stawów kończyn dolnych i górnych
  • obniżenie tonusu (napięcia) mięśniowego
  • uzyskanie dodatkowego, wymuszonego ruchu mięśni oddechowych głównych i pomocniczych
  • opóźnienie czasu występowania zmęczenia z uwagi na zmniejszenie ciężaru ciała i impaktu
  • zwiększenie ruchomości i zakresu ruchu w stawach
  • zwiększenie elastyczności mięśni, ścięgien, więzadeł
  • zwiększenie siły mięśni związane ze specyfiką treningu – ćwiczenia są wykonywane w odciążeniu z oporem
  • zwiększenie wytrzymałości organizmu, poprawa koordynacji ruchowej i równowagi
  • zmniejszenie wrażliwości zakończeń nerwowych – działanie przeciwbólowe
  • uwalniane w trakcie zajęć endorfiny wpływają korzystnie na samopoczucie, likwidując napięcie i stres
  • wysmuklenie sylwetki oraz dodatkowo mobilizacji do kontroli wagi i pielęgnacji ciała
  • Kkontakty towarzyskie, dobra muzyka oraz relaks pozwalają na przyjemne spędzenie czasu

Ćwiczenia w wodzie są wskazane są dla osób:

  • po przebytych urazach np. złamania, skręcenia, zwichnięcia (wzmacnianie mięśni, zwiększanie zakresu ruchu unieruchomionych wcześniej stawów)
  • dotkniętych bólami kręgosłupa i stawów, ponieważ przez zmniejszenie patologicznego napięcia mięśniowego i rozluźnienie aparatu stawowo-więzadłowego możliwy jest bezpieczny i bezbolesny trening wzmacniający (w odciążeniu z obciążeniem)
  • dotkniętych niedomogami ze strony układu krążenia (o ile nie ma przeciwwskazań lekarskich), dla których wysiłek w wodzie jest zalecany z uwagi na ułatwione odprowadzenia krwi żylnej z części obwodowej do centrum, a także z uwagi na przyspieszenie zdolności resorbcyjnych niewielkich opuchlizn
  • dotkniętych niedomogami ze strony układu oddechowego (o ile nie ma przeciwwskazań lekarskich), dla których trening w wodzie to okazja do bardzo efektywnego angażowania mięśni oddechowych głównych jak i pomocniczych.

Dzięki wpływowi na psychikę ćwiczenia grupowe w wodzie wskazana są dla osób:

  • nie umiejących pływać (oswojenie, bezpieczeństwo, grupa)
  • przemęczonych, zestresowanych (wytwarzanie „hormonu szczęścia” endorfiny)
  • ze zmniejszoną wydolnością (możliwość indywidualnego regulowania intensywności zajęć)
  • sportowców (jako relaks, odprężenie, odmiana oraz szybsza odnowa biologiczna)

Ćwiczenia grupowe w wodzie – terminy zajęć:

  • od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 9:30

Ćwiczenia grupowe w wodzie – informacje i zapisy:

  • Przychodnia Rehabilitacyjna Centrum Medyczne
    ul. Gąsiorowskiego 12/14
    05-510 Konstancin-Jeziorna
    tel. 22 703 06 66

Newsletter

Bądź na bieżąco i otrzymuj najnowsze informacje.